حبوبات وقتی بسته بندی می شوند و در قفسه های فروشگاه ها قرار می گیرند باید توجه مشتری را جلب کنند. بسته بندی اگر خوب و باکیفیت و با طراحی جدید انجام شود می تواند مشتریان را دوباره و دوباره برگرداند و میزان فروش کالا را بالا ببرد. به همین خاطر بسیاری از شرکت ها و برندهای بزرگ هزینه های زیادی را صرف چاپ طرح و رنگ بسته بندی می کنند تا در نهایت محصول جذابی وارد بازار کنند. علاوه بر زیبایی ظاهری، چاپ بسته بندی امکان درج اطلاعات محصول را نیز فراهم می کند. دستورالعمل ها و توضیحاتی که درباره محصول روی بسته بندی درج شده اند بسیار مهم هستند و باعث می شوند که مصرف کننده بدون کمک گرفتن از فروشنده و صرفا با مشاهده اطلاعات روی بسته درباره خرید آن کالا تصمیم بگیرد و ترغیب به خرید آن محصول شود.
کم هزینه ترین نمونه بسته بندی حبوبات، بسته بندی نایلونی و نایلکسی است که بسیار ارزان قیمت بوده و معمولا خرده فروشان از آن استفاده می نمایند. استفاده از این نمونه بسته بندی جهت تولید عمده و کارگاه ها یا کارخانجات توصیه نمی شود، چرا که مقاومت کمی داشته و احتمال پارگی یا آسیب دیدگی آن بالاست. پس چنان چه قصد بسته بندی جزئی محصول در فروشگاه خود را دارید می توانید از این نمونه اقتصادی استفاده نمایید. در غیر این صورت توصیه می شود از نمونه های OPP استفاده نمایید. لازم به ذکر است که همین سلفون OPP نیز خود دارای قیمت های مختلفی می باشد و می تواند گران قیمت هم بشود. لذا پیشنهاد می کنیم در صورتی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی نموده اید و نمی خواهید هزینه زیادی را متقبل شوید، از نمونه های شفاف یا تک رنگ ساده استفاده نمایید و در صورت بازدهی به ارتقای بسته بندی محصول خود بپردازید.